معرفی و کارکرد انواع فیلتر های دستگاه تصفیه آب

فیلترهای تصفیه آب امروزه برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی بسیار مهم هستند. این فیلترها به صورت های مختلفی در دستگاه تصفیه کننده آب عمل می‌کنند و هر کدام از این مرحله ها برای حذف آلودگی‌های مختلفی از آب استفاده می‌شوند.

فیلتر الیافی یا پ پ : از جنس پلی پروپیلن است که برای حذف ذرات بزرگ و معلقات از آب و حذف گل و لای، زنگ آهن و اجرام با قطر ۱ تا ۵ میکرون و نیز حذف فلزات سنگین از آب استفاده می‌شود. این فیلتر ابتدا سفید رنگ است اما پس از مدتی کارکرد ، رنگ آن بصورت قهوه ای و سیاه در می آید .

فیلتر UDF یا کربن اکتیو : بعنوان یک صافی برای مواد شیمیایی و سمی به کار می رود مواد کربنی این فیلتر ، از زغال سنگ یا زغال چوب ساخته شده که طی فرایند پیچیده ای تبدیل به کربن اکتیو یا کربن فعال می‌شوند برای حذف بو و طعم نامطبوع از آب استفاده می‌شود.

فیلتر CTO یا کربن بلاک : این فیلتر بصورت یک استوانه متخلخل بوده و دور آن با یک توری پوشانده شده است . این استوانه منافذی با قطر یک میکرون دارد که از منافذ فیلتر اول ، ریز تر هستند و در نتیجه میتواند مواد ریز ترس از آب را حذف کند.


فیلتر دستگاه تصفیه آب آکوا مدل AQ-6-S مجموعه 6 عددی

فیلتر ممبران : مهم ترین فیلتر دستگاه تصفیه کننده ی آب می باشد . این فیلتر ساخته شده از ورق های فشرده ی غشای کامپوزیت نیمه تراوا است که با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی در زمینه فیزیک آب ساخته شده است .

ورق های این فیلتر ، باعث حذف آلودگی ها ، ویروس ها و مواد شیمیایی به روش اسمز معکوس می گردد که توانایی حذف ذرات با اندازه ۰.۱ نانو متر یا ۰.۰۰۰۱ میکرون را دارا است فیلتر پست کربن : وظیفه اصلی این فیلتر ، تازه سازی آب است که علاوه بر حذف کامل بوی نا مطبوع و ماندگی ، آب را تازه میکند .

 

 


فیلتر دستگاه تصفیه آب آکوا مدل AQ-6-S مجموعه 6 عددی

فیلتر پست کربن : وظیفه اصلی این فیلتر ، تازه سازی آب است که علاوه بر حذف کامل بوی نا مطبوع و ماندگی ، آب را تازه میکند .

 

 

 

 

 


فیلتر مینرال : که با نام فیلتر معدنی ساز نیز شناخته میشود از سنگ های معدنی مفید برای انسان ساخته شده است که برای افزایش مواد معدنی در آب مانند فسفر ، پتاسیم ، کلسیوم ، روی و … استفاده می‌شود که در سلامتی بدن انسان بسیار تاثیر گذار و ضروری است.

فیلتر قلیایی : بصورت کلی همه مایعات دارای فاکتوری بنام پ هاش (PH) هستند که عددی بین ۰ الی ۱۴ می باشد . این عدد نشان دهنده ی غلظت یون های هیدروژن محلول در آب است . هرچقدر این عدد پایین تر از ۷ باشد نشانه اسیدیتی بودن آب و هر چقدر بالاتر از ۷ باشد میزان قلیایی بودن آب را نشان میدهد . مواد اسیدی دارای خاصیت خورندگی بیشتر هستند که مصرف آن باعث بالاتر رفتن حالت اسیدی بدن می باشد . این فیلتر برای تعادل pH آب استفاده می‌شود و آب مصرفی را به یک مایع ضد سرطان و سلامت بخش تبدیل میکند .

فیلتر محافظ ممبران : وظیفه ا

صلی این فیلتر حفاظت و افزایش طول عمر فیلتر ممبران است . همانطور که میدانید ، فیلتر ممبران مهم ترین فیلتر دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس است که این فیلتر یعنی محافظ ممبران قبل از فیلتر ممبران نصب شده و باعث میشود تا فیلتر ممبران که قلب تپنده دستگاه شما می باشد ، طول عمر بیشتری حتی تا پنج برابر را داشته باشد .

فیلتر اشعه یو وی (UV) : طبق برسی های انجام شده در استاندارد های بین المللی ، لامپ UV هیچگونه اثر منفی روی بدن انسان ندارد بلکه باعث از بین بردن تمام میکروب ها و انگل ها ، ویروس ها و میکروارگانیسم های موجود در آب بصورت ۱۰۰ درصدی میشود . این لامپ بدون تغییر در بو و مزه آب به عنوان یک وسیله ضد عفونی کننده آب در دستگاه تصفیه کننده آب به شمار می رود .