روش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

روش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

قبل از هرچیزی اگر خودتون قصد نصب  دستگاه را دارید ، حتماً مطمئن باشید که دانش کافی برای این کار را داشته باشید.

حال اگر به دنبال روشی ساده و کارآمد برای تصفیه آب در منزل خود هستید، این روش به شما کمک می‌کند که آب خانگی‌تان را به آبی ، گوارا و سالم و بهداشتی تبدیل کنید و از هزینه‌های اضافی برای خرید آب آشامیدنی دوری کنید.

 

توضیحات اولیه :

ورودی آب را از شیر پیسوار زیر سینک به وسیله شیر ورودی و سه راهی که در پک همراه دستگاه ارائه شده بگیرید و به حوزینگ اول « شیشه ای » متصل کنید.

برای مخزن از سه راهی دارای در پوش بالای دستگاه خروجی بگیرید.

آخرین مرحله به شیر مصرف روی سینک متصل میشود.

خروجی فاضلاب هم از کپسول کوچک زیر فیلتر ممبران بگیرید.

 

مهمترین موضوع تخلیه آب سیاه هست :

مهمترین موضوع در هنگام نصب ، تخلیه آب سیاه از فیلتر دوم هست که به هیچ عنوان نباید این آب که حاوی ذرات زغال هست ، وارد ممبران برای تخلیه آب سیاه باید ، محفظه فیلتر شماره ۳ ( سفید سمت چپ پایین ) را باز کنید و سپس شیر ورودی دستگاه را باز کنید و دستگاه را به برق بزنید . یک ظرف شفاف مثل پارچ در زیر کلگی محفظه باز شده قرار بدید تا حدود ۶ لیتر آب سیاه خارج شود . بعد از شفاف شدن آب ، ورودی را ببندید و دستگاه را خاموش کنید ، سپس محفظه را سر جای خود ببندید و دستگاه را مجدداً استارت کنید و از نوشیدن آب تصفیه شده لذت ببرید.

 

فیلتر ممبران :

فیلتر ممبران ( که معمولا آبی رنگ هست ) به همراه دستگاه برای شما ارسال میشود.حتما فیلتر ممبران را به درستی داخل حوزینگ خود (حوزینگ سفید رنگی که در قسمت بالایی دستگاه نصب شده است ) نصب کنید.

 

شیر میکس آبی رنگ روی دستگاه معروف به شیر میکسر :

این همیشه درحالت بسته باشه لطفاً ، مگر زمانی که آب از شدت خلوص به مزه تلخی بزنه

در اون زمان خیلی کم و در حد یکی دو میلیمتر باز کنید تا آب تصفیه شده ی ممبران با آب پس از فیلتر 3 « پیش تصفیه » مخلوط بشه.

 

توضیحی مختصر از فیلتر سوم دستگاه :

فیلتر سوم در دستگاه های نو « منظور با ممبران خشک که هنوز استارت نخورده » ، باید از نوع الیافی استفاده شود ،

این مورد ۱۰۰٪ اصولی است و برای حفاظت ممبران شما از گذر احتمالی ذرات ذغال « حتی بعد از اب سیاه گیری از فیلتر دوم » ، و ورود آن به لایه های کاملاً خیس نشده ی ممبران است

به یاد داشته باشید که هر زمان که اقدام به تعویض فیلتر ممبران کردید ، به همین روش فیلتر شماره سوم را از نوع الیافی در محفظه ی آن قرار دهید

لازم به ذکر است ، در زمان تعویض فیلترهای دوره ای استفاده از فیلتر کربن بلاک ، در محفظه سوم بلامانع است.

 

مرحله آخر :

برای رسیدن به کیفیت مطلوب معمولا باید دو بار مخزن تخلیه شود. برای این کار دو بار به مدت  هر بار ۱ ساعت منتظر بمانید  تا مخزن پر شود ، سپس با باز کردن شیر روی سینک اجازه دهید مخزن کاملا تخلیه شود . « نشانه تخلیه شدن مخزن این است که آب روی سینک بدون فشار و خیلی باریک در حد قطره ای از شیر روی سینک خارج می شود

بار سوم که مخزن پر شد ، آب خروجی آماده نوشیدن است.

اگر در هر مرحله سوالی برای شما پیش آمد ، با گرفتن عکس از همان مرحله و ارسال به پشتیبانی سایت در برنامه ایتا می توانید از همکاران فنی ما کمک بگیرید.

⏪◀ ارسال پیام در ایتا ▶⏩