چه کالا ها و محصولاتی را میتوانم در جوی مارکت بفروشم ؟

جوی مارکت شرایطی را مهیا کرده تا همه افرادی که در زمینه فروش هر محصولی فعالیت دارند بتوانند با دریافت یک پنل فروش فوق حرفه ای ، براحتی محصولات خود را به هزاران مشتریان مشتاق در کل کشور بفروشند .

شما هر می توانید هر محصولی را که منع قانونی در قوانین مصوب کشوری ایران ندارد در جوی مارکت بفرشید .

از اقلام خوراکی و بهداشتی گرفته تا لوازم الکترونیکی و پوشاک و …. در جوی مارکت قابل فروش است .

نحوه شروع و فروش در جوی مارکت به چه شکل است ؟

  • ابتدا به صفحه ” 👈 ثبت نام فروشندگان ”  رفته و به عنوان یک فروشنده ثبت نام کنید  ، تا فروشگاهی برای شما و به نام شما در جوی مارکت ایچاد گردد .
  • در فرم باز شده اطلاعات فروشگاه آنلاین خود در جوی مارکت را وارد نمائید و یک آدرس اینترنتی برای فروشگاه خود ایجاد نمائید تا شعبه فروشگاه آنلاین شما در لیست فروشگاه های آنلاین جوی مارکت قرار گیرد .

بعد از ثبت نام چه کاری باید انجام دهم ؟

  • پس از ثبت نام موفق ، بصورت خودکار به پنل فروشندگی خود هدایت خواهید شد .
  • اولین اقدام شما پس از ورود به پنل فروشندگی ، مراجعه به صفحه پروفایل و تکمیل اطلاعات و البته دانلود فایل قرارداد ، پرینت کردن آن ، امضای تمامی صفحات و تکمیل بخش های خواسته شده است که پس از تکمیل ، باید قرارداد را اسکن نمائید ( یا با گوشی موبایل خود بطوری که تمام صفحات خوانا باشد عکس بگیرید ) و در بخش مربوطه آپلود نمائید . ( این مورد برای فروشنگان شهر قم فعلا اجباری نیست )
  • پس از اخذ تائیدیه از کارشناسان جوی مارکت و فعال شدن فروشگاه شما ، می توانید اقدام به درج محصولات خود در وبسایت جوی مارکت نمائید .

کالا ها باید دارای چه شرایطی باشند تا مورد تائید قرار گیرند ؟

  • توجه داشته باشید که در نگاه اول حتماً کالای ارسالی برای مشتری ، باید هم از نظر مشخصات و هم از نظر تصویری ، دقیقاً مشابه نمونه و اطلاعاتی باشد که در وبسایت درج می نمائید .
  • از طرفی این نکته را فراموش نفرمائید که نرخ کالا باید واقعی باشد ، در نظر داشته باشید که تجارت آنلاین برای شما هزینه هایی مانند : اجازه محل کسب فیزیکی ، هزینه های انبار داری ، قبوض مصرفی و … را ندارد ، پس سعی کنید که سود معقولی برای کالا در نظر بگیرید تا مشتری با خیال راحت از شما خرید کند و در بازار فیزیکی به دنبال نمونه ارزانتر از آن کالا نباشد . این موضوع در میزان فروش شما بسیار تاثیر گذار است.

ویژگی تصاویر محصول چیست ؟

  • اول اینکه تمامی تصاویر محصولات باید با زمینه روشن ( سفید ) یا بدون پس زمینه باشند .
  • محصولات باید دارای حداقل دو تصویر باشد : 1- تصویر اصلی محصول 2 – تصویر آلبوم
    که حتما باید حداقل یک تصویر ( جدای از تصویر اصلی محصول ) به عنوان تصویر آلبوم برای محصول خود در نظر گرفته و در بخش آلبوم تصاویر محصول ثبت کنید .
    سعی نمائید در آلبوم تصاویر محصول ، از زوایای مختلف محصول را به مشتری نمایش دهید.
  • فراموش نکنید که مشتریان در حقیقت تصویر محصول شما را خریداری می کنند ، چون از پشت مانیتور ، محصول قابل لمس نیست . پس تصاویری زیبا ، واقعی ، تمیز و با جزئیات برای هر محصول ثبت نمائید .
  • تصویر اصلی محصول حتماً باید بصورت مربعی و با یکی از اندازه های 1200*1200 / 1500*1500 / 2000*2000 باشد . این موضوع برای تصاویر آلبومی الزام ندارد ، اما قطعاً تصاویر با کیفیت و شکیل در آلبوم محصول ، باعث افزایش جلب توجه مشتری خواهد شد .

آیا می توانم من هم محصولات موجود روی جوی مارکت را بفروشم ؟

 

بله ، اگر محصولی از قبل توسط جوی مارکت یا دیگر فروشندگان موجود شده باشد و شما هم همان محصول را برای فروش دارید ، نیاز نیست تا دوباره آن محصول را ثبت کنید ، بلکه فقط با یک کلیک میتوانید به جمع فروشندگان آن محصول بپیوندید .

برای این منظور کافیست تا پس از ورود به سایت ( لاگین کردن ) به عنوان فروشنده ، از طریق فرم جستجوی محصولات در بالای سایت جوی مارکت ، محصولاتی که شما هم آن را برای فروش دارید ، جتسجو کنید .

سپس در صفحه محصول و در جعبه ی فروش ، دکمه ” من هم این محصول را میفروشم ” را کلیک کنید . در این حالت محصول مورد نظر به لیست محصولات قابل فروش شما هم افزوده خواهد شد . که می توانید با ورود به پنل فروش خود و بخش محصولات ، نسبت به اعمال تغییراتی مانند قیمت و … روی آن محصول اقدام نمائید .

توجه بفرمائید که دکمه فوق فقط توسط فروشندگان قابل مشاهده است .

چگونه از ثبت سفارش مشتریان با خبر شوم ؟

ما همواره تلاش میکنیم تا تماس مان با شما از طریق تماس تلفنی / ارسال پیامک و ارسال ایمیل ، حفظ شود اما فروشندگان موظف هستند تا همیشه و هر روز نسبت به بررسی پنل فروشندگی خود اقدام کنند تا سفارشات را در بهترین و سریعترین زمان ممکن آماده ارسال کنند.

مطمئن شوید که شما پیامک های دریافتی خود را از طریق اپراتور تلفن همراهتان مسدود نکرده باشید تا بتوانید همواره پیامک های اطلاع رسانی را دریافت نمائید .

پس از دریافت سفارش از مشتری چه اقداماتی باید انجام دهیم ؟

ابتدا سعی کنید تا همیشه موجودی انبار فیزیکی کالا را با عدد درج شده در انبار محصول همسان نمائید و عدد صحیحی از این میزان برای فروش در فروشگاه آنلاین خود وارد نمائید تا مجبور به کنسل شدن سفارش که منجر به نارضایتی مشتری و در نتیجه لحاظ کردن جریمه برای فروشنده می گردد نشوید .

برای درج تعداد موجودی کالای خود ، روی هر محصول ، در صفحه محصولات ، و زیر عنوان و نام محصول گزینه ای به نام ” ویرایش سریع ” وجود دارد ، که با ورود به این بخش می توانید بر روی مواردی مانند قیمت ها ، اندازه و سایز و موجودی انبار آن کالا نزد خود ، کنترل کامل داشته باشید .

  • پس از اخذ سفارش در پنل خود ، محصول را آماده ارسال نمائید. برای این امر شما میتوانید از بخش 👈 سفارشات در پنل فروشندگی خود ، سفارش مورد نظر را مشاهده نمائید .
  • سپس محصولات موجود در هر سفارش را  بصورت جداگانه بسته بندی کرده و شماره سفارش همان محموله (سفارش ) را روی بسته بندی سفارش مربوطه بنویسید ، سپس محمولا ها  را توسط یکی از روش های : تیپاکس ، کالارسانان چاپار و یا پست جمهوری اسلامی ، به آدرس انبار جوی مارکت ، جهت پردازش ارسال نمائید .

آدرس انبار سفارشات جوی مارکت به این شرح است : استان قم – شهر قم – خیابان کارگر – خیابان سلامت – بین کوچه 17 و 19 – پلاک 187 – کد پستی : 3718815628

توجه کنید که برای برخی فروشندگان ، امکان ارسال مستقیم اقلام سفارش از محل فروشنده به محل مشتری فراهم است ، برای دریافت این امکان می توانید با مرکز پشتیبانی فروشندگان تماس بگیرید تا در صورت صلاحدید این امکان در اختیار شما هم قرار گیرد. شماره تماس بخش فروشندگان : 02128424648 داخلی 7

  • شایان ذکر است که هزینه ارسال کالا تا انبار جوی مارکت عهده فروشنده می باشد.
  • فراموش نفرمائید که سفارشات باید تا 2 بعد از دریافت سفارش ، تحویل انبار سفارشات جوی مارکت شود.
    بدیهی است که کارشناسان ما پس از اخذ تائیدیه دریافت محصول و تائید کمیت و کیفیت کالا ، هزینه سفارش را در پنل فروشنده ثبت می نمایند ؛ پس همواره سعی بفرمائید از کیفیت محصولات ارسالی و همینطور زمان ارسال آن به انبار ، مطمئن شوید تا موجب عودت سفارشات و تحمیل هزینه های ارسال و … نگردید .

تسویه حساب به چه صورت است ؟

  • مبلغ هر محصول ( سفارش )  ، 10 روز پس از نهایی شدن سفارش و به شرط اخذ تاییدیه کارشناسان جوی مارکت از مشتری ، در  پنل شما قابل مشاهده و پرداخت می گردد .
  • پس از طی این زمان با مراجعه به پنل خود و بخش ” 👈 برداشت ” می توانید جمع مبالغ دریافتی را مشاهده و دستور واریز مبلغ درخواستی به حساب بانکی ثبت شده تان را صادر فرمائید .
  • ما همه درخواست های پرداخت را روزانه کنترل کرده و هر روز در 15 نوبت مبالغ را به حساب فروشندگان واریز می نمائیم .

معجزه جوی مارکت در ورود کالا از فروشگاه های دیگر !!

فروشگاه های بزرگی مثل دیجی کالا اکثر محصولات را قبلا محتوی سازی کرده اند ، گاهی ممکن است شما هم محصولاتی را که در این سایت ها بفروش میرسد را موجود داشته باشید ، در واقع دیگر نیازی به تصویر برداری مجدد و محتوی سازی برای محصول خود ندارید .

جوی مارکت شرایطی را محیا کرده است تا شما بتوانید لینک کالای محصول خود در آن سایت ها را به برای ما ارسال کنید تا ما عملیات درون ریزی آن محصول در پنل فروش شما را انجام دهیم ؛ در این حالت شما پس از ارسال لینک کالای مورد نظر در فروشگاه مبدا ( مثل دیجی مالا ) را از قسمت حساب کاربری و بخش تیکت ها ، برای ” دپارتمان درج محتوی ” ارسال نمائید تا بزودی آن کالا به لیست محصولات شما در جوی مارکت اضافه گردد . حالا شما فقط با ویرایش کالا قیمت مورد نظر خود را برای آن درج می نمائید .

آیا مالیات بر فروش از سفارشات من کسر می گردد ؟

  • در حال حاضر و تا زمان اعلام این موضوع به عنوان اطلاعیه که در محل نمایش اطلاعیه ها در پنل فروشندگی شما موجود است ، هیچ مالیاتی به عنوان فروش برای فروشندگان در نظر گرفته نمیشود . اما فروشندگان موظف هستند با پیگیری مداوم بخش اطلاعیه ها ، از این موضوع کسب اطلاع کنند که اگر زمانی قرار بر لحاظ کردن مالیات روی فروش محصولات شد ، از نحوه . میزان کسر مالیات مطلع شوند.

چه میزان از سهم فروش به عنوان کمیسیون از هر سفارش کسر می گردد ؟

  • مبلغ کمیسیونی که جوی مارکت برای هر دسته بندی دریافت می نماید متفاوت است .
  • این مقدار بصورت درصدی روی قیمت کل محصول بعنوان کمیسیون فروش به نفع جوی مارکت از جمع صورت حساب شما کسر می گردد .
    جهت مشاهده میزان کمیسیون های دریافتی از هر دسته بندی اینجا کلیک کنید.
  • توجه بفرمائید که لیست فوق بتدریج بروزرسانی خواهد شد ، اما تا زمانی که کمیسیون مربوط به دسته کالایی شما به لیست بالا  افزوده نشده است ، بصورت پیشفرض این مبلغ به میزان 8% از مبلغ فروش محصول شما محاسبه خواهد شد .